۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۳, دوشنبه

آغوش باز و فراخوان صمیمانه میرحسین موسوی برای تمام اقوام ایرانی و هموطنان عزیزی که هنوز به جنبش سبز نپیوسته اند

 این صحبت های موسوی، چراغ سبز درخشانی است به هموطنان عزیزی که از قومیت های گوناگون ایران زمین، تاکنون به هر دلیلی که مسلماً موجه و محترم است، در پیوستن به موج خروشان اعتراضات مردمی علیه دولت کودتا و حکومت خودکامه، تردید داشتند.


مهندس موسوی که بخش عمده ای از سخنانش را به تحلیل مسائل آذربایجان اختصاص داده بود با اشاره به تاریخ معاصر آذربایجان، این خطه را سرزمینی دانست که باید همواره مسائل آن مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و با اشاره به مکتب تبریز در حوزه مسائل سیاسی ، اجتماعی و فکری به اهمیت زبان های ملی و محلی تاکید کرد و ادامه داد: 
زبان ها و فرهنگ های متنوع از ذخایر این سرزمین است. زبان و بویژه زبان اوجی و شعر قابل ترجمه نیست و هر زبان ظرفیت هایی دارد که جزو سرمایه ها و ذخایر ملی محسوب می شوند و اهمیت این ذخایر فرهنگی در کشور کمتر از ذخایر مادی نیست. زبان مسئله ای نیست که با آن بشود آمرانه و بخشنامه ای برخورد کرد. رضاخان این کارها را با فرهنگ ها و اقوام کرد و شکست خورد و یکی از دلایل نفرت ملی از آن دوره به همین سیاست ها بر می گردد.
اصلاح طلبان آذربایجان شرقی در سفر به تهران همچنین به دیدار سید محمد خاتمی، مهدی کروبی، بهزاد نبوی و محسن میردامادی رفتند.

۱ نظر:

  1. سلام، شتر سواری و دولا دولا نمی شود. آقای موسوی باید حرف روشنی بزند که برای همه قابل فهم باشد، همچنین اصلاح طلبان.

    پاسخحذف