۱۳۸۹ آبان ۲۴, دوشنبه

بی جنبه بازی یک گروه، در مقابل اصرار بالاترین به قانونگرایی

از دیشب تا حالا، سایت بالاترین پر شده از لینک هایی در زمینه مداحی و ذکر و حدیث و مسائلی پوچ که اغلب آن ها حتی در برنامه های شبکه قرآن صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران هم محلی از اعراب ندارد.
موضوع چیست؟ این که سایت بالاترین از کاربرانش می خواهد از توهین به عقاید یکدیگر بپرهیزند، کجایش مشکل دارد؟ بالاترین از بالاترینی ها چه می خواهد؟! شهریه؟ حق اشتراک؟ 
بالاترین فقط می خواهد که نه مذهبی ها به غیر مذهبی ها توهین کنند و نه غیر مذهبی ها به مذهبی ها. 
نه خداباوران به بی خدایان بی احترامی کنند و نه بی خدایایان به خداباوران. در این بین، نقد و به چالش کشیدن دیدگاه های دو گروه هم آزاد بوده و هست. اما هتاکی و فحاشی و تهمت و توهین، در هر حالتی و در هر شرایطی، در شان بالاترینی ها نیست.
حرکت بالاترین فی نفسه عاری از اشکال است. همان طور که با لینک های نژادپرستانه مقابله می شود و جای تقدیر دارد. 
دوستان، لطفاً بیش از این مخاطبان سایت را با لینک های اعجاب انگیزتان به خنده نیاندازید. 

۱ نظر:

  1. شما متاسفانه هنوز شرایط تاریخی که ما در آن بسر می بریم را درک نکرده اید. ما در حال عبور از یک وضعیت کهنه به یک وضعیت تازه هستیم و برای اینکه به سلامت به مرحله تازه برسیم باید اول تابوهای دوران کهنه را درهم بشکنیم. این بی حرمتی به عقاید دیگران نیست بی حرمتی به خرافات و به موانع عبور به مرحله تازه است. نترسید هیچ چیز درهم نخواهد ریخت. فقط آنهایی که ذهن های دگم دارند کم کم یاد می گیرند که از زندانی که در آن گرفتار شده اند بیرون بیایند.

    پاسخحذف