۱۳۸۸ اسفند ۲۲, شنبه

مقامات محترم غربی، لطفاً بازداشتی های ایران را تفکیک مذهبی نکنید. تمام اسرای ما با هر زبان و قومیت و مذهبی که دارند از یک پیکر هستند

BBCPERSIAN  شنبه 22 اسفند: دولت آمریکا اعلام کرده که به طور فزاینده درباره 'آزار و اذیت' ایرانیان بهایی و دیگر اقلیت های دینی از جمله مسیحیان در این کشور نگران است.
پی جی کراولی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، طی بیانیه ای رسمی گفته است که نیروهای امنیتی ایران در ظرف چند هفته گذشته، حداقل ۲۵ بهایی دیگر را بازداشت کرده اند.
او نوشته است: "ما در کنار جامعه بین المللی از ایران می خواهیم که به تعهداتش در قبال حمایت حقوق بشر و آزادی های اساسی همه مردم خود عمل کند.

 اصولاً جنس این گونه واکنش های غربی به نقض حقوق بشر در ایران، از نوع رفع مسئولیت است. گونه ای رایج از تشر بی فایده سیاسی که قرار نیست راه به جایی ببرد. این لفاظی ها و رجزخوانی های فیمابین دیپلماتیک البته کاملاً عادی و متداول است. اما زمانی مسئله ساز می شود که بدعت غلطی را پایه گذاری کند و متاسفانه، احتمالاً بی آن که غرب بخواهد دارد به جنبش سبز هم لطمه می زند.
همگان می دانند که مسئله هموطنان عزیز بهایی، معضل اصلی برای این حکومت و مسئله اصلی امروز ایران نیست. جنگ قومی و قبیله ای هم در ایران وجود ندارد و اگر بحث انتخابات آزاد به نتیجه برسد و دین در سیاست دخالت نکند، دنیا خواهد دید که مسیحی و یهودی و زرتشتی و مسلمان و ... در ایران، کنار یکدیگر زندگی خواهند کرد. 
این نوع کرکری خوانی غربی، به صورتی ناخواسته، دادن آدرس اشتباه به افکار عمومی جهان است. غربی ها زندانیان ما را تفکیک مذهبی می کنند. اما برای مردم ایران، تمام اسرای دربند رژیم با هر زبان و رنگ و قومیت و دین و مذهبی که دارند، از یک پیکر هستند.  
عجبا که غرب هنوز به طور دقیق متوجه نشده که اگرچه شیعه مذهب رسمی ایران است و حکومت ایران با شیعیان است، اما به لحاظ آماری، تعداد اعدامیان و دستگیر شده ها و تبعیدی ها و مهاجرین شیعه از سال 57 تاکنون، به هیچ وجه قابل قیاس با سایر مذاهب رسمی و غیر رسمی (از نگاه حکومت) نیست.
مقامات محترم غربی گویا هنوز متوجه نشده اند، جمهوری اسلامی بیش از هر مذهبی، پدر "شیعیان" را در آورده است.

۷ نظر:

  1. دوست عزيز شما گويا متوجه نيستيد كه اين اقليت ها هيچ مرجع قانوني در داخل كشور كه حامي آنها باشد ندارند !!
    شيعيان هميشه مي توانند به باند خاتمي و كروبي و امثالهم شكايات خود را ببرند، ولي كدام يك از سياستمداران مخالف دولت در سالهاي اخير از حقوق مثلا بهاييان دفاع كرده است؟ (منظورم دفاع قاطعانه و بدون تعصب است، نه اينكه مثل كروبي و مهاجراني دم انتخابات يواشكي و زيرنفسي بگويند بهاييان هم بايد از حقوق شهروندي برخوردار باشند.)

    پاسخحذف
  2. سی و اندی سال است که بهاییان اجازه تحصیل در دانشگاه رو ندارند سالهای حق قانونی برای عقد مذهبیشون رو نداشتن و عقشدشون وارد شناسنامه نمیشد... تا سالهای قبل اجازه اخذ گذر نامه نداشتد بسیاری از آنها اعدام شدن بدون انکه سیاسی باشند بیساری از اموالشان مصادره شد و در مدرسه مورد توهین و تحقیر قرار گرفتند... همیشه در جامعه جدا بودند و کسی فریاد رس نبود چگونه است بعد از سی سال که کسی به هواخواهیشان بلند شده به شما برخورده؟ آن زمان که حقشان ناحق میشد و مورد ظلم و ستم قرار میگرفتند بقیه هم دینان شما زنگی خوشی رو زیر سایه جکومت اسلامی داشتید کجا بودید تا بلندگو به دست بگیرید و فریاد بزنید همه ما برابریم؟

    پاسخحذف
  3. man nazar e nevisande ra mipasandam.harchand na mazhabiam,ne mosalmoonam va na shieh.payandeh Iran va Irani.

    پاسخحذف
  4. البته كه اين جوامع مذهبي مورد مظلوميت وستم بسيار قرار دارنند واگر ما از ابتدا بفرياد انان ميرسيدم و از تفكيك و ازار مبني بر دين انان به حكومت شكايت مي برديم حالا شاهد ان نبوديم كه اين بلاها را سر خودمان هم بياورند وديگران به دفاع از حقوقمان فرياد بر ارند مضاف بر اينكه كسي را بخاطر مسلمان بودن در زندان و اعدام نمي كنند.

    پاسخحذف
  5. ضمن تایید کامل این نکته که مشکل تبعیض علیه بهائیان به صورت قانونی و سیستماتیک دنبال می شود و از این روست که اینچنین حاد است، و ضمن اذعان بر این امر که مقایسه عددی تبعیض علیه بهائیان و شیعیان درست نیست اگر توجه نکنیم به این که جامعه بهائی ایران تنها 300 هزار نفر است (در برابر حدود 70 ملیون شیعه)، اما نظر نویسنده محترم نیز از جهتی قابل درک است و آن این که به طور ضمنی اشاره می کنند که ایرانیان از هم جدا نیستند. خوب به یاد دارم پیام بیت العدل اعظم، مرجع بین المللی بهائی، را وقتی که در دو سه سال اخیر از ورودمان به دانشگاه جلوگیری می شده بود. در پیام فرمودند جوانان بهائی که از حق تحصیل محروم شدند، نباید در غم و ناامیدی باشند، چون می دانند که به خاطر اعتقادشان مجبور به تحمل این رنج شده اند، در عوض باید به فکر دیگر هموطنان شریف خود باشند که در رنج و مشکلند و در فکر ارائه خدمتی و برداشتن غمی از دوش آن عزیزان باشند. این است دیدگاهی که هدایت گر بهائیان است: خود را از رنج و مشکلات دیگران جدا نمی دانند و برای احقاق حقوق همگان تا جایی که امکانش را داشته باشند، در تلاشند.
    با تشکر
    ف.

    پاسخحذف
  6. doost azizam mara na be khater mobareze balke be khater eteghademan zendani mikonand kotak mizanand az kar ekhraj mikonand va hezaran balaye digar va dast akhar ham avare mishavim ,kash bekhater mobareze ba nezam bood,kash bekhater nabard bood,na bekhater inke ma mosalman nistim.....

    پاسخحذف
  7. دوست عزیز

    بعنوان یک بهائی ایرانی خدمت شما و سایر دوستان عرض می کنم که هر چند در مدت سی سال گذشته شاهد محرومیتها و مظالم متعدد بوده ام ، اما هیچگاه احساس نکرده ام که سرنوشتم جدا از سایر هم میهنانم است. در این سالها ، همراه با همه ایرانیان ، شاهد کجرویها و سوء ظنها و غلیان تعصبات بوده ایم و همه از آن رنج برده ایم. امیدم آنست که بتوانم در کنار سایر هموطنانم در راه ساختن ایرانی آباد و آزاد سهیم باشم. مانند هر ایرانی غیوری ، از اینکه نام کشور من از طرف نماینده کشوری دیگر با تحقیر و تذکر یاد شود ، بهیچوجه خشنود نیستم و در انتظار روزی بسر میبرم که نام ایران با نهایت افتخار در بین مجامع جهانی ذکر گردد و حکومت ایران محترم ترین حکومات شود.

    سرت سبز و دلت شاد

    پاسخحذف